Przy pierwszym wejściu na forum wielu graczy może mieć problemy z napisaniem wątku lub jego edycją. Ten poradnik opisze ogólne przeznaczenie poszczególnych działów oraz będzie stanowił przewodnik po BB-code, którego używa to forum.
Spis teści
Pierwszą, najważniejszą rzeczą, którą trzeba zrobić przed napisaniem wątku jest umieszczenie go w odpowiednim dziale. Zastanów się najpierw, czego dotyczyć ma wątek. Pierwszy raz (i oczywiście w razie potrzeby każdy kolejny) możesz skorzystać z tego klucza:
Jeśli na białe pytanie odpowiesz "tak" - postępuj według zielonego polecenia. Jeśli "nie" - według czerwonego.
1. Czy Twój wątek dotyczy serwera lub forum?
Przejdź do pytania numer 3.
Przejdź do numeru 2.
2. Twój wątek najlepiej pasuje do działu "OffTopic" Teraz musisz już tylko dopasować go do odpowiedniej kategorii. Jeśli jest związany z muzyką - przejdź do kącika muzycznego, jeśli z grafiką - zapraszam do kącika artystycznego itd.
3. Czy Twój wątek dotyczy całego serwera lub forum?
Przejdź do pytania numer 4.
Przejdź do numeru 5.
4. Czy masz pytanie lub problem?
Przejdź do numeru 6.
Przejdź do pytania numer 7.
5. Wybierz tryb, którego dotyczy wątek. Pamiętaj, żeby umieścić go dalej w dobrej kategorii. Jeśli nie jesteś pewien, gdzie powinien się znajdować, napisz go w "Inne".
6. Skorzystaj z działów "Pytania" lub "Problemy" na stronie głównej, jeśli dotyczy to forum lub wejdź w "Ogólne" i dalej w "Pytania i Problemy" jeśli serwera.
7. Skorzystaj z działu "Propozycje" na stronie głównej forum. Jeśli chcesz napisać poradnik, dotyczący całego serwera lub forum - wejdź w "Ogólne" i dalej w "Poradniki"
BBCode
Używania samych znaczników BBCode można uniknąć, używając paska zadań nad każdym nowym postem lub odpowiedzią. Przy odpowiedzi należy wejść w "Nowa odpowiedź" pod ostatnim postem.
Każda z funkcji na tym pasku jest opisana po najechaniu na nią myszką, więc nie będę ich tutaj wymieniać.
Z reguły szybciej jest jednak używać znaczników, które opiszę poniżej. Dają nam one ponadto więcej opcji, niż wspomniany pasek.
Formatowanie tekstu
Aby pogrubić tekst piszemy:
Aby pochylić tekst piszemy:
Aby podkreślić tekst piszemy:
Aby zmienić kolor tekstu piszemy:
Łączenie znaczników
Aby połączyć kilka parametrów "okalamy" nimi tekst:
Lub zamykamy je po kolei:
Da nam to Tekst
Tworzenie listy
Aby stworzyć listę "kropkowaną" piszemy:
Pozycji może być oczywiście dowolna ilość. Da nam to:
Da nam to:
Da nam to:
Wstawianie obrazków
Pozwólcie, że użyję wypunktowanego już kiedyś przeze mnie tutoriala:
1. Wejdź na ten link: http://fotowrzut.pl/
2. Kliknij "Wybierz plik"
3. Znajdź zdjęcie, które chcesz wrzucić
4. Kliknij "wrzuć zdjęcia"
5. Kliknij na wyświetlone zdjęcie prawym przyciskiem i "kopiuj adres url" lub odpowiednik tej opcji w Twojej przeglądarce.
6. W odpowiedzi wpisz:
Odnośniki do innych stron
Aby wstawić link do innej strony napisz:
co da nam: http://google.pl
lub:
co da nam: Tekst
Cytowanie i podawanie kodu
Do cytowania służy odpowiedni przycisk pod odpowiedzią, nie ma sensu bawić się tutaj znacznikami
Aby podać fragment kodu tak, aby forum go nie użyło (jak a w tym poradniku), należy wpisać:
Mam nadzieję, że ten poradnik rzucił trochę światła na sposób korzystania z forum.
Spis teści
- Nawigacja po forum
- BBCode
- Formatowanie tekstu
- Łączenie znaczników
- Tworzenie listy
- Wstawianie obrazków
- Odnośniki do innych stron
- Cytowanie i podawanie kodu
- Formatowanie tekstu
Pierwszą, najważniejszą rzeczą, którą trzeba zrobić przed napisaniem wątku jest umieszczenie go w odpowiednim dziale. Zastanów się najpierw, czego dotyczyć ma wątek. Pierwszy raz (i oczywiście w razie potrzeby każdy kolejny) możesz skorzystać z tego klucza:
Jeśli na białe pytanie odpowiesz "tak" - postępuj według zielonego polecenia. Jeśli "nie" - według czerwonego.
1. Czy Twój wątek dotyczy serwera lub forum?
Przejdź do pytania numer 3.
Przejdź do numeru 2.
2. Twój wątek najlepiej pasuje do działu "OffTopic" Teraz musisz już tylko dopasować go do odpowiedniej kategorii. Jeśli jest związany z muzyką - przejdź do kącika muzycznego, jeśli z grafiką - zapraszam do kącika artystycznego itd.
3. Czy Twój wątek dotyczy całego serwera lub forum?
Przejdź do pytania numer 4.
Przejdź do numeru 5.
4. Czy masz pytanie lub problem?
Przejdź do numeru 6.
Przejdź do pytania numer 7.
5. Wybierz tryb, którego dotyczy wątek. Pamiętaj, żeby umieścić go dalej w dobrej kategorii. Jeśli nie jesteś pewien, gdzie powinien się znajdować, napisz go w "Inne".
6. Skorzystaj z działów "Pytania" lub "Problemy" na stronie głównej, jeśli dotyczy to forum lub wejdź w "Ogólne" i dalej w "Pytania i Problemy" jeśli serwera.
7. Skorzystaj z działu "Propozycje" na stronie głównej forum. Jeśli chcesz napisać poradnik, dotyczący całego serwera lub forum - wejdź w "Ogólne" i dalej w "Poradniki"
BBCode
Używania samych znaczników BBCode można uniknąć, używając paska zadań nad każdym nowym postem lub odpowiedzią. Przy odpowiedzi należy wejść w "Nowa odpowiedź" pod ostatnim postem.
Każda z funkcji na tym pasku jest opisana po najechaniu na nią myszką, więc nie będę ich tutaj wymieniać.
Z reguły szybciej jest jednak używać znaczników, które opiszę poniżej. Dają nam one ponadto więcej opcji, niż wspomniany pasek.
Formatowanie tekstu
Aby pogrubić tekst piszemy:
Kod:
[b]Tekst[/b]
Aby pochylić tekst piszemy:
Kod:
[i]Tekst[/i]
Aby podkreślić tekst piszemy:
Kod:
[u]Tekst[/u]
Aby zmienić kolor tekstu piszemy:
Kod:
[color=nazwa koloru po angielsku]Tekst[/color], np. [color=red]Tekst[/color]
lub
[color=kod HEX koloru]Tekst[/color], np. [color=#FF0000]Tekst[/color]
Łączenie znaczników
Aby połączyć kilka parametrów "okalamy" nimi tekst:
Kod:
[color=pink][u][b]Tekst[/b][/u][/color]
Kod:
[color=pink][u][b]Tekst[/color][u][/u][b][/b]
Tworzenie listy
Aby stworzyć listę "kropkowaną" piszemy:
Kod:
[list]
[*]1 pozycja
[*]2 pozycja
[*]3 pozycja
[/list]
Pozycji może być oczywiście dowolna ilość. Da nam to:
- 1 pozycja
- 2 pozycja
- 3 pozycja
Kod:
[list=1]
[*]1 pozycja
[*]2 pozycja
[*]3 pozycja
[/list]
Da nam to:
- 1 pozycja
- 2 pozycja
- 3 pozycja
Kod:
[list=a]
[*]1 pozycja
[*]2 pozycja
[*]3 pozycja
[/list]
Da nam to:
- 1 pozycja
- 2 pozycja
- 3 pozycja
Wstawianie obrazków
Pozwólcie, że użyję wypunktowanego już kiedyś przeze mnie tutoriala:
1. Wejdź na ten link: http://fotowrzut.pl/
2. Kliknij "Wybierz plik"
3. Znajdź zdjęcie, które chcesz wrzucić
4. Kliknij "wrzuć zdjęcia"
5. Kliknij na wyświetlone zdjęcie prawym przyciskiem i "kopiuj adres url" lub odpowiednik tej opcji w Twojej przeglądarce.
6. W odpowiedzi wpisz:
Kod:
[img]link do obrazka[/img]
Odnośniki do innych stron
Aby wstawić link do innej strony napisz:
Kod:
[url]Link do strony[/url]
lub:
Kod:
[url=google.pl]Tekst[/url]
Cytowanie i podawanie kodu
Do cytowania służy odpowiedni przycisk pod odpowiedzią, nie ma sensu bawić się tutaj znacznikami
Aby podać fragment kodu tak, aby forum go nie użyło (jak a w tym poradniku), należy wpisać:
Kod:
[code]Tekst[/code%] (bez % - forum trochę wariowało przy tej kombinacji ;P)
Mam nadzieję, że ten poradnik rzucił trochę światła na sposób korzystania z forum.