08-10-2015, 21:49
Co sądzicie o pomyśle naszego budowniczego @JimBeam'a? Chcielibyście zobaczyć takie coś na normalnym Skyblocku czy trudnym? A może wcale? Odpowiedzcie w ankiecie!
Cytat:Zawsze przychodzi czas na reset serwera. Zastanówmy się co by było gdyby gracze mieli świadomość że to ich działania przyspieszają lub spowalniają czas do zakończenia edycji. Co by zrobili gracze gdyby uświadomili sobie że cechy gry i serwera zależą od ich decyzji?
W ramach projektu proponowałbym taki eksperyment - dotacje dla Podniebnego Miasta. Wiadomym jest że utrzymanie miasta w przestrzeni kosztuje zasoby. Gracze żyjąc na swoich wyspach i tak korzystają ze spawnu i niejako powinni składać sie na jego utrzymanie. Ale nie w formie przymusowych podatków a swobodnych dotacji. I teraz załóżmy że koszt utrzymania miasta jest pokazywany na scoreboard z boku ekranu podczas obecności na spawn. Załóżmy że stawka uległa radykalnemu zmniejszeniu i w ramach utrzymania miasta zapadł się tartak - w jego miejscu jest tylko ziejąca pustką dziura a gracze nie mogą już korzystać z kopania drewna. Czy odkupią zasoby by przywrócić stan początkowy czy pozwolą by cały spawn się rozpadł? (...)
Zacznijmy że każdy gracz jest szarym obywatelem Podniebnego Miasta. Może awansować w hierarchii tego miasta poprzez udział w różnego rodzaju organizacjach - dotacje zwiększają jego prestiż cywilny i mogą doprowadzić go do godności burmistrza lub prezydenta (w tym serwerowych wyborów poprzez vote) a co za tym idzie ów gracz może decydować co należy poświęcić a co utrzymać na spawnie (przeliczymy zasobami ). Udział w bitwach pvp easy - czyli legalnych turniejach może mu dać tytuł Mistrza Miecza i dać wpływ na organizowanie walk ze Sługami Nicości na kolejnych arenach (wygrane na tych battlegroundach dadzą dodatkowe bonusy dla miasta i graczy), udział w pvp hard - czyli walkach nielegalnych może dać tytuł Naczelnego Zakapiora i dać wpływ na organizowanie masakr ludności (decyduje jaki element miasta ma zostać zaatakowany również na osobnych mapach - wygrana powoduje zniszczenie danego kawałka mapy - np: niedostępność handlu mięsem bo został zabity rzeźnik, a stan posiadania miasta się obniżył). Gracze mogą sami decydować o obrazie serwera (oczywiście pod naszą kontrolą żeby nie doszło do zbyt dużego bałaganu) Niezależnie od tego wyznaczymy dolną i górną granicę przy której spawn albo znajdzie się na otwartej mapie gdzie będzie można sobie pograć jak na classicu przez tydzień, albo całkiem się rozpadnie i zostaną tylko pojedyncze ruiny a całą reszta po prostu będzie niedostępna.