Chciałbym w tym poradniku pokazać wam, w jaki sposób kolorowo nazwać texturepack i również kolorami dodać podpis do niego.
Nie będę tutaj pokazywał jak pobrać i "zainstalować" txt do naszego minecrafta.
Jakby coś, to ja używam Sapphire Pack (Link do txt na końcu).
A więc wchodzimy w %appdata%, wchodzimy w folder .minecraft, a następnie otwieramy resourcepacks. Tam znajdują się nasze texturepacki. Aby zmienić nazwę texturepacka klikamy na niego ppm (prawym przyciskiem myszy) i wybieramy opcje "Zmień nazwę". Teraz potrzebny nam będzie paragraf, znak ten tworzymy kombinacją klawiszy alt+21, lub alt+0167. (Możesz skopiować paragraf z tąd: § ) Gdy już macie paragraf w nazwie, to wybieracie kolor, potem ewentualnie jakiś efekt, lub kilka efektów i teraz piszemy nazwę txt, np. §a§l§o<Miejsce na nazwę> (Gdzie §a - Kolor: Jasnozielony, §l - Efekt: Pogrubienie, §o - Efekt: Kursywa (Pochylenie)) Pamiętajcie, że najpierw dajecie kolor, potem ewentualnie efekty. Polecam też pod koniec nazwy dać §f (Albo jakiś inny kolor, możecie oczywiście też dodać efekty), aby podczas wybierania txt w minecraftcie po naszej nazwie texturepacka napis .zip był w innym kolorze niż nazwa txt. (Oczywiście nie musicie tego robić, ja tak robię, bo zwyczajnie tak mi się bardziej podoba.)
Teraz przyszedł czas na opis txt, czyli podpis pod naszą nazwą texturepacka. Tutaj już nie jest tak łatwo jak w zmianie nazwy.
Robicie to samo co wyżej: %appdata%, .minecraft, resourcepacks; tylko, że teraz otwieracie texturepack i szukacie pliku o nazwie "pack" w formacie .mcmeta. Otwieracie ten plik i szukacie linijki, w której macie zapisany defaultowy opis txt. (Linijka w której są cudzysłowia) Kasujecie stary opis (tylko nie skasuj cudzysłowów i pisz między nimi) i musicie teraz dać jakiś kolor. W tym celu używacie nie paragrafów, (bo wtedy zamiast kolorów wyjdą jakieś dziwne znaczki) tylko tej, że tak powiem podstawy do zmieniania kolorów czyli \u00A7<miejsce na kolor bądź efekt>\(\uZeroZeroA7<...>\)Tutaj tak samo, najpierw kolor, potem efekty, ale musicie zachować przerwę pomiędzy kolejnymi kolorami i efektami. Przykład: \u00A7c\ \u00A7n\ \u00A7o\<Miejsce na podpis> (Gdzie \u00A7c\ - Kolor: Jasnoczerwony, \u00A7n\ - Efekt: Podkreślenie, \u00A7m\ - Efekt: Skreślenie) Gdy zrobiliście już tak jak wyżej to opisałem, zapisujecie wszystko (sprawdzacie czy na pewno się zapisało), włączacie minecrafta, otwieracie paczki zasobów i cieszycie się, bo właśnie zrobiliście coś, co potrafi zrobić tylko garstka graczy.
Tak na marginesie powiem jeszcze, że możemy zmienić także obrazek obok nazwy texturepacka. Robimy to samo co przy zmienianiu podpisu, tylko teraz zamiast otwierać plik "pack.mcmeta" zastępujecie plik "pack.png" na inny obraz również w formacie .png i zmieniacie nazwę nowego pliku na "pack" (Nie chodzi o plik z opisem txt, tylko ten drugi).
Mi udało się zrobić coś takiego: https://zapodaj.net/28728404aa76a.png.html
Id kolorów:
1 - Morski niebieski,
2 - Zielony,
3 - Niebieski,
4 - Czerwony,
5 - Fioletowy,
6 - Złoty,
7 - Jasnoszary,
8 - Szary,
9 - Ciemnoniebieski,
0 - Czarny,
a - Jasnozielony,
b - Jasnoniebieski,
c - Jasnoczerwony,
d - Różowy,
e - Żółty,
f - Biały.
Id efektów:
k - Matrix ("Migające znaczki"),
l - Pogrubienie,
m - Skreślenie,
n - Podkreślenie,
o - Kursywa (Pochylenie).
I na koniec link to texturepacka:
http://www.mediafire.com/file/6zn2ms3t8f...pphire.zip
Jeżeli link nie działa skorzystaj z tego linku:
http://adf.ly/1WOil4
Nie będę tutaj pokazywał jak pobrać i "zainstalować" txt do naszego minecrafta.
Jakby coś, to ja używam Sapphire Pack (Link do txt na końcu).
A więc wchodzimy w %appdata%, wchodzimy w folder .minecraft, a następnie otwieramy resourcepacks. Tam znajdują się nasze texturepacki. Aby zmienić nazwę texturepacka klikamy na niego ppm (prawym przyciskiem myszy) i wybieramy opcje "Zmień nazwę". Teraz potrzebny nam będzie paragraf, znak ten tworzymy kombinacją klawiszy alt+21, lub alt+0167. (Możesz skopiować paragraf z tąd: § ) Gdy już macie paragraf w nazwie, to wybieracie kolor, potem ewentualnie jakiś efekt, lub kilka efektów i teraz piszemy nazwę txt, np. §a§l§o<Miejsce na nazwę> (Gdzie §a - Kolor: Jasnozielony, §l - Efekt: Pogrubienie, §o - Efekt: Kursywa (Pochylenie)) Pamiętajcie, że najpierw dajecie kolor, potem ewentualnie efekty. Polecam też pod koniec nazwy dać §f (Albo jakiś inny kolor, możecie oczywiście też dodać efekty), aby podczas wybierania txt w minecraftcie po naszej nazwie texturepacka napis .zip był w innym kolorze niż nazwa txt. (Oczywiście nie musicie tego robić, ja tak robię, bo zwyczajnie tak mi się bardziej podoba.)
Teraz przyszedł czas na opis txt, czyli podpis pod naszą nazwą texturepacka. Tutaj już nie jest tak łatwo jak w zmianie nazwy.
Robicie to samo co wyżej: %appdata%, .minecraft, resourcepacks; tylko, że teraz otwieracie texturepack i szukacie pliku o nazwie "pack" w formacie .mcmeta. Otwieracie ten plik i szukacie linijki, w której macie zapisany defaultowy opis txt. (Linijka w której są cudzysłowia) Kasujecie stary opis (tylko nie skasuj cudzysłowów i pisz między nimi) i musicie teraz dać jakiś kolor. W tym celu używacie nie paragrafów, (bo wtedy zamiast kolorów wyjdą jakieś dziwne znaczki) tylko tej, że tak powiem podstawy do zmieniania kolorów czyli \u00A7<miejsce na kolor bądź efekt>\(\uZeroZeroA7<...>\)Tutaj tak samo, najpierw kolor, potem efekty, ale musicie zachować przerwę pomiędzy kolejnymi kolorami i efektami. Przykład: \u00A7c\ \u00A7n\ \u00A7o\<Miejsce na podpis> (Gdzie \u00A7c\ - Kolor: Jasnoczerwony, \u00A7n\ - Efekt: Podkreślenie, \u00A7m\ - Efekt: Skreślenie) Gdy zrobiliście już tak jak wyżej to opisałem, zapisujecie wszystko (sprawdzacie czy na pewno się zapisało), włączacie minecrafta, otwieracie paczki zasobów i cieszycie się, bo właśnie zrobiliście coś, co potrafi zrobić tylko garstka graczy.
Tak na marginesie powiem jeszcze, że możemy zmienić także obrazek obok nazwy texturepacka. Robimy to samo co przy zmienianiu podpisu, tylko teraz zamiast otwierać plik "pack.mcmeta" zastępujecie plik "pack.png" na inny obraz również w formacie .png i zmieniacie nazwę nowego pliku na "pack" (Nie chodzi o plik z opisem txt, tylko ten drugi).
Mi udało się zrobić coś takiego: https://zapodaj.net/28728404aa76a.png.html
Id kolorów:
1 - Morski niebieski,
2 - Zielony,
3 - Niebieski,
4 - Czerwony,
5 - Fioletowy,
6 - Złoty,
7 - Jasnoszary,
8 - Szary,
9 - Ciemnoniebieski,
0 - Czarny,
a - Jasnozielony,
b - Jasnoniebieski,
c - Jasnoczerwony,
d - Różowy,
e - Żółty,
f - Biały.
Id efektów:
k - Matrix ("Migające znaczki"),
l - Pogrubienie,
m - Skreślenie,
n - Podkreślenie,
o - Kursywa (Pochylenie).
I na koniec link to texturepacka:
http://www.mediafire.com/file/6zn2ms3t8f...pphire.zip
Jeżeli link nie działa skorzystaj z tego linku:
http://adf.ly/1WOil4