Cześć!
Jako że w związku z zablokowaniem możliwości budowy ogromnych kaktusiarek sporo osób będzie pewnie poszukiwać nowych sposobów zarobku pomyślałam, że możemy zrobić to razem. W końcu po co każdy ma na swojej skórze testować czy i jak dana farma działa biorąc pod uwagę ograniczenia istniejące na trybie (np. brak możliwości postawienia detektorów i bloków szlamu oraz limit lejów na chunk), jeżeli wystarczy, że zrobi to jedna osoba i podzieli się tym z resztą, zaoszczędzając innym czasu i wysiłku?
Chciałabym, żeby gracze dzielili się w tym wątku swoimi próbami znalezienia wszelkiej maści automatycznych sposobów zarobku. Podkreślam słowo "automatycznych" bo właśnie z takimi większość użytkowników ma problem, sądząc po wypowiedziach z czatu ogólnego, jakie wysypały się po wprowadzeniu limitu kaktusów. Prosiłabym więc o mniejsze lub większe trzymanie się tego tematu, tzn. raczej nie dzielenie się tym, że można kopać bloki magmy w Netherze. Niech ten sposób ma w sobie choć coś automatycznego - czy będzie to samoistny transport mobów ze spawnerów, automatyczne zbieranie plonów czy w ogóle wszystko automatyczne
Dzielcie się nie tylko tym, co działa, ale także tym, co wypróbowaliście, ale nie działa. Celem tego wątku jest dojście do tego, jaki sposób (lub sposoby!) automatycznego zarobku są najbardziej opłacalne, ale też oszczędzenie innym budowania czegoś, co potem okaże się wielką klapą. Prędzej czy później każdy i tak do tego wszystkiego dojdzie, ale razem zapewne zrobimy to szybciej.
Na dobry początek podzielę się swoimi eksperymentami i wypiszę to, co jest oczywiste dla większości graczy, ale o czym mogą nie wiedzieć nowi:
Automatyczna farma kaktusów - nieopłacalna z uwagi na nowy limit kaktusów w chunku, który tak naprawdę blokuje możliwość budowania jej w górę. Jeżeli zaczyna się grę to można zbudować, ale biorąc pod uwagę, że obszar występowania random ticków to mniej, niż 100 kratek od gracza, będzie to malutkie i kokosów się na tym nie zbije. Na plus łatwość i szybkość budowy.
Automatyczna farma ryb - skrajnie nieopłacalna z uwagi na niesamowicie niski spawn rate. Może próbowałam to zrobić w zbyt małym zbiorniku, ale jeżeli się nie mylę testowałam to na 7x16 i 12 wysokości (mówię o wielkości samego zbiornika wodnego, bez ścianek) i nie zespawnowała mi się ani jedna rybka. Testowałam na biomie ocean i ciepły ocean z takim samym rezultatem. Zaryzykowałabym wręcz stwierdzenie, że farma niemożliwa do zrobienia.
Automatyczna farma szlamu - nieopłacalna* z uwagi na niski spawn rate. Dodaję gwiazdkę dlatego, że nie testowałam jeszcze tego, o ile się orientuję, najbardziej efektywnego na dzień dzisiejszy projektu autorstwa ilmango, ale wydaje mi się, że ona będzie miała na tym trybie problemy z działaniem przez spowolnione hoppery, które nie odbierają dropu z wagoników tak, jak powinny i bardzo mało kul szlamu trafia ostatecznie do skrzynki, wszystkie jeżdżą w tę i z powrotem w wagonikach (jeżeli ktoś wymyślił jak temu zaradzić to chętnie zobaczyłabym projekt takiej stacji odbioru dropu ). Jeżeli ktoś będzie budował biorąc projekt farmy z internetu to uwaga na to, jaki bierzecie! W 1.13 zmienił się sposób spawnu slime'ów i te piętrowe farmy, które wcześniej działały świetnie, teraz zmniejszają ilość spawnujących się potworów zamiast ją zwiększać.
Poł-automatyczna/automatyczna farma królików - średnio opłacalna/opłacalna. Jedyna spawnerowa farma, jaką robiłam, ponieważ tylko ona daje drop, który ma jakąkolwiek wartość (największy zarobek ze skóry królików - 128$ za stack w /menu). Jeżeli odpowiednio ustawi się ją w chunkach to można z niej wyciągnąć bardzo ładną ilość królików. Pod znakiem zapytania stoi to, czy lepiej jest robić pół-automatyczną czy automatyczną. Automatyczna ma to do siebie, że ktoś na AFKu może po prostu zostawić postać w odpowiednim miejscu na całą noc i wyciągnąć z tego naprawdę godziwy zarobek, przy czym rezygnuje przy tym z zalet pół-automatycznej farmy jakimi są królicze łapki - przedmiot, który wypadnie tylko po zabiciu królika mieczem, a który stanowi dodatkowe źródło zarobku. Aktualnie mam na wyspie taką farmą na 4 spawnery (po 1 w chunku), przy czym wydaje mi się, że jestem w stanie dostawić jeszcze kolejne 4 w sposób, który nie zmniejszy wydajności tych już postawionych (pamiętajmy o tym, że spawnery działają tylko wtedy, gdy gracz jest w odległości max 16 kratek od nich i jeżeli w danym chunku nie ma już 5 lub więcej mobów zespawnowanych z tego spawnera oraz jeżeli nie jest osiągnięty limit mobów w danym chunku - to dość sporo wymagań). Jeżeli ktoś będzie tym zainteresowany to mogę nagrać poradnik jak taką farmę zbudować z uwzględnieniem wszystkich ograniczeń, istniejących na trybie. Na minus dość duży koszt budowy, szczególnie dla nowych graczy ze względu na konieczność zakupu spawnerów.
Farmy, których nie próbowałam, ale raczej są nieopłacalne przez samą niską wartość produktów, przez to, że w ogóle nie można w /menu tych produktów sprzedać lub przez blokadę detektorów to dynie, melony, sugar cane, sea pickles. Przy czym może ktoś coś z tego próbował i działało na tyle wydajnie, że opłaca się to jednak budować?
Ode mnie pytanie, bo wydaje mi się, że ktoś już to próbował i coś nie działało (wszyscy robią to z pomocą zatrudnionych graczy) - w pełni automatyczne farmy zboża, ziemniaków, marchwi itd. nie działają z jakiegoś powodu?
Najnowszymi pomysłami, które będę w najbliższym czasie testować są zarabianie na farmieniu dried kelp block (samego dried kelpa nie można sprzedawać w /menu, prawda? Czy to ja jestem ślepa? ) oraz emeraldów/diamentów (zobaczę, które się będzie bardziej opłacać, bo sposób ten sam), ale jeżeli ktoś już to próbował robić i coś nie wyszło to byłabym wdzięczna za informację!
Możliwość edycji posta mi już uciekła, a zauważyłam, że zapomniałam dosłownie jednego, za to dość ważnego, zdania - automatyczna farma królików ma również dużo mniejszą wydajność, niż pół-automatyczna z uwagi na możliwość nałożenia na miecz enchantu looting III, który średnio praktycznie dwukrotnie zwiększa ilość przedmiotów, wypadających z ubijanych królików. Dla porównania:
Loot z królika, zabijanego automatycznie lawą (żeby dostać pieczone mięso, nie surowe, ponieważ to jest warte więcej w /menu) to:
0-1 skór i 0-1 mięsa
W pół-automatycznej farmie:
Loot z królika ubitego mieczem z enchantem looting III i fire aspect II (również do "upieczenia" mięsa) to:
0-4 skóry, 0-4 mięsa i 19% na wypadnięcie króliczej łapki.
Niższy poziom enchantu odpowiednio zmniejszy ten wynik (o 1 skórę, 1 mięso i 3% na łapkę).
Jako że w związku z zablokowaniem możliwości budowy ogromnych kaktusiarek sporo osób będzie pewnie poszukiwać nowych sposobów zarobku pomyślałam, że możemy zrobić to razem. W końcu po co każdy ma na swojej skórze testować czy i jak dana farma działa biorąc pod uwagę ograniczenia istniejące na trybie (np. brak możliwości postawienia detektorów i bloków szlamu oraz limit lejów na chunk), jeżeli wystarczy, że zrobi to jedna osoba i podzieli się tym z resztą, zaoszczędzając innym czasu i wysiłku?
Chciałabym, żeby gracze dzielili się w tym wątku swoimi próbami znalezienia wszelkiej maści automatycznych sposobów zarobku. Podkreślam słowo "automatycznych" bo właśnie z takimi większość użytkowników ma problem, sądząc po wypowiedziach z czatu ogólnego, jakie wysypały się po wprowadzeniu limitu kaktusów. Prosiłabym więc o mniejsze lub większe trzymanie się tego tematu, tzn. raczej nie dzielenie się tym, że można kopać bloki magmy w Netherze. Niech ten sposób ma w sobie choć coś automatycznego - czy będzie to samoistny transport mobów ze spawnerów, automatyczne zbieranie plonów czy w ogóle wszystko automatyczne
Dzielcie się nie tylko tym, co działa, ale także tym, co wypróbowaliście, ale nie działa. Celem tego wątku jest dojście do tego, jaki sposób (lub sposoby!) automatycznego zarobku są najbardziej opłacalne, ale też oszczędzenie innym budowania czegoś, co potem okaże się wielką klapą. Prędzej czy później każdy i tak do tego wszystkiego dojdzie, ale razem zapewne zrobimy to szybciej.
Na dobry początek podzielę się swoimi eksperymentami i wypiszę to, co jest oczywiste dla większości graczy, ale o czym mogą nie wiedzieć nowi:
Automatyczna farma kaktusów - nieopłacalna z uwagi na nowy limit kaktusów w chunku, który tak naprawdę blokuje możliwość budowania jej w górę. Jeżeli zaczyna się grę to można zbudować, ale biorąc pod uwagę, że obszar występowania random ticków to mniej, niż 100 kratek od gracza, będzie to malutkie i kokosów się na tym nie zbije. Na plus łatwość i szybkość budowy.
Automatyczna farma ryb - skrajnie nieopłacalna z uwagi na niesamowicie niski spawn rate. Może próbowałam to zrobić w zbyt małym zbiorniku, ale jeżeli się nie mylę testowałam to na 7x16 i 12 wysokości (mówię o wielkości samego zbiornika wodnego, bez ścianek) i nie zespawnowała mi się ani jedna rybka. Testowałam na biomie ocean i ciepły ocean z takim samym rezultatem. Zaryzykowałabym wręcz stwierdzenie, że farma niemożliwa do zrobienia.
Automatyczna farma szlamu - nieopłacalna* z uwagi na niski spawn rate. Dodaję gwiazdkę dlatego, że nie testowałam jeszcze tego, o ile się orientuję, najbardziej efektywnego na dzień dzisiejszy projektu autorstwa ilmango, ale wydaje mi się, że ona będzie miała na tym trybie problemy z działaniem przez spowolnione hoppery, które nie odbierają dropu z wagoników tak, jak powinny i bardzo mało kul szlamu trafia ostatecznie do skrzynki, wszystkie jeżdżą w tę i z powrotem w wagonikach (jeżeli ktoś wymyślił jak temu zaradzić to chętnie zobaczyłabym projekt takiej stacji odbioru dropu ). Jeżeli ktoś będzie budował biorąc projekt farmy z internetu to uwaga na to, jaki bierzecie! W 1.13 zmienił się sposób spawnu slime'ów i te piętrowe farmy, które wcześniej działały świetnie, teraz zmniejszają ilość spawnujących się potworów zamiast ją zwiększać.
Poł-automatyczna/automatyczna farma królików - średnio opłacalna/opłacalna. Jedyna spawnerowa farma, jaką robiłam, ponieważ tylko ona daje drop, który ma jakąkolwiek wartość (największy zarobek ze skóry królików - 128$ za stack w /menu). Jeżeli odpowiednio ustawi się ją w chunkach to można z niej wyciągnąć bardzo ładną ilość królików. Pod znakiem zapytania stoi to, czy lepiej jest robić pół-automatyczną czy automatyczną. Automatyczna ma to do siebie, że ktoś na AFKu może po prostu zostawić postać w odpowiednim miejscu na całą noc i wyciągnąć z tego naprawdę godziwy zarobek, przy czym rezygnuje przy tym z zalet pół-automatycznej farmy jakimi są królicze łapki - przedmiot, który wypadnie tylko po zabiciu królika mieczem, a który stanowi dodatkowe źródło zarobku. Aktualnie mam na wyspie taką farmą na 4 spawnery (po 1 w chunku), przy czym wydaje mi się, że jestem w stanie dostawić jeszcze kolejne 4 w sposób, który nie zmniejszy wydajności tych już postawionych (pamiętajmy o tym, że spawnery działają tylko wtedy, gdy gracz jest w odległości max 16 kratek od nich i jeżeli w danym chunku nie ma już 5 lub więcej mobów zespawnowanych z tego spawnera oraz jeżeli nie jest osiągnięty limit mobów w danym chunku - to dość sporo wymagań). Jeżeli ktoś będzie tym zainteresowany to mogę nagrać poradnik jak taką farmę zbudować z uwzględnieniem wszystkich ograniczeń, istniejących na trybie. Na minus dość duży koszt budowy, szczególnie dla nowych graczy ze względu na konieczność zakupu spawnerów.
Farmy, których nie próbowałam, ale raczej są nieopłacalne przez samą niską wartość produktów, przez to, że w ogóle nie można w /menu tych produktów sprzedać lub przez blokadę detektorów to dynie, melony, sugar cane, sea pickles. Przy czym może ktoś coś z tego próbował i działało na tyle wydajnie, że opłaca się to jednak budować?
Ode mnie pytanie, bo wydaje mi się, że ktoś już to próbował i coś nie działało (wszyscy robią to z pomocą zatrudnionych graczy) - w pełni automatyczne farmy zboża, ziemniaków, marchwi itd. nie działają z jakiegoś powodu?
Najnowszymi pomysłami, które będę w najbliższym czasie testować są zarabianie na farmieniu dried kelp block (samego dried kelpa nie można sprzedawać w /menu, prawda? Czy to ja jestem ślepa? ) oraz emeraldów/diamentów (zobaczę, które się będzie bardziej opłacać, bo sposób ten sam), ale jeżeli ktoś już to próbował robić i coś nie wyszło to byłabym wdzięczna za informację!
Możliwość edycji posta mi już uciekła, a zauważyłam, że zapomniałam dosłownie jednego, za to dość ważnego, zdania - automatyczna farma królików ma również dużo mniejszą wydajność, niż pół-automatyczna z uwagi na możliwość nałożenia na miecz enchantu looting III, który średnio praktycznie dwukrotnie zwiększa ilość przedmiotów, wypadających z ubijanych królików. Dla porównania:
Loot z królika, zabijanego automatycznie lawą (żeby dostać pieczone mięso, nie surowe, ponieważ to jest warte więcej w /menu) to:
0-1 skór i 0-1 mięsa
W pół-automatycznej farmie:
Loot z królika ubitego mieczem z enchantem looting III i fire aspect II (również do "upieczenia" mięsa) to:
0-4 skóry, 0-4 mięsa i 19% na wypadnięcie króliczej łapki.
Niższy poziom enchantu odpowiednio zmniejszy ten wynik (o 1 skórę, 1 mięso i 3% na łapkę).