22-11-2020, 15:20
Hej hej! Tutaj Jihymed
Wiem, że Morka i EsqL pewnie już mają pomysł na następne eventy i w ogóle, ale stwierdziłem, że jednak pokuszę się o napisanie propozycji. Bo w sumie eventy i tak są fajne, ale zauważyłem, że dosyć szybko się nudzą i są względnie łatwe. No i są mocno sfocusowane na określonych czynnościach, jak bicie mobów i kopanie bloków.
Moja propozycja nie zakłada dużo więcej, chociaż na pewno jest bardziej rozbudowana niż dotychczasowe (nawet bardziej niż zbliżający się event Harvest). Zdaję sobie sprawę, że samo skrypcenie tych eventów to dużo pracy i wcale się nie zdziwię, jak zostanie odrzucona, ale jednak czuję po prostu potrzebę podzielenia się tym pomysłem.
Niemniej do rzeczy. Event zakładałby istnienie trzech kolekcji, nazwanych roboczo: Stół wigilijny, Choinka i Sanie. W skład każdej z kolekcji wchodziłoby kilka różnych części, które trzeba skompletować. Każdą część można byłoby zdobyć w inny sposób. Oczywiście każdą z części opiszę zaraz dokładnie.
Stół wigilijny obejmowałby:
Pierogi z grzybami - można byłoby otrzymać jedynie zbierając grzyby (10% szans, że podczas zbioru grzyba wypadną pierogi z grzybami) lub bloków grzyba (20% szans, że podczas niszczenia bloku grzyba wypadną pierogi)
Karp wigilijny - można otrzymać jedynie łowiąc ryby (25% szans na to, że podczas łowienia uda się złowić karpia)
Piernik świąteczny - można zdobyć przez niszczenie ziaren kakaowych (5% szans)
Sianko pod obrus - można zdobyć jedynie poprzez zbieranie pszenicy (2,5% szans) lub poprzez niszczenie snopów siana (10% szans, że zamiast snopka siana wypadnie sianko)
Choinka obejmowałaby:
Bombki - można zdobyć kopiąc stone'a (2% szans na drop)
Łańcuchy - można zdobyć poprzez zabijanie wrogich mobów (5% szans na drop)
Światełka - można zdobyć poprzez crafting wyglądający następująco:
blok redstone | szkło | blok redstone
szkło | jasnogłaz | szkło
blok redstone | szkło | blok redstone
Cukierki - można zdobyć poprzez kopanie bloków sypkich (7,5% szans)
Drzewko - można zdobyć poprzez niszczenie drewna (5% szans) lub liści (5% szans)
Sanie obejmowałyby:
Sanie - budowane z drewna, po zbudowaniu określonej kombinacji bloków zamienia się w item (reakcja podobna do utworzenia bałwana/golema/withera, ale zamiast powstania moba - powstaje item, ewentualnie można budować "strażnika sanek", z którego wypadają sanki)
Prezenty - można zdobyć z transmutatora (40% szans na prezent na pierwszym poziomie transmutatora, liniowo rosnące do 80% na piątym poziomie transmutatora)
Renifery - można zdobyć poprzez rozmnażanie zwierząt (30% szans)
Mikołaja - którego otrzymywałby każdy za przekazywanie śnieżek bałwankowi na spawnie
Dodatkowo co 10 minut rozdawane byłyby losowo części kolekcji - tak jak były rozdawane dynie w ostatnim evencie Halloween.
Utworzenie jednej z kolekcji daje magiczną gwiazdkę, z której jest szansa na wydropienie itemu. Za każdą kolekcję jest inna gwiazdka, z której szansa na wydropienie itemu wynosi 10%.
Połączenie dwóch gwiazdek daje lepszą gwiazdkę, z której jest 25% szans na eventowy item.
Połączenie trzech gwiazdek daje najlepszą gwiazdkę, z której jest 50% (lub 100%) szans na eventowy item.
Dlaczego wydaje mi się to dobrym pomysłem? Przede wszystkim - jest on mega rozbudowany, a zdobywanie eventowych części samo w sobie wymaga wykorzystania różnych sposobów. Sprawia to, że ludzie nie sfocusują się na jednej czynności, która daje najwięcej możliwości. Taki event byłby zdecydowanie trudniejszy, przez co zdobycie itemu powinno być satysfakcjonujące, a same itemy powinny być zdecydowanie lepsze niż dotychczasowe.
Oczywiście, wiem, że trudne eventy mogą być niekoniecznie pożądane przez samych graczy, ale jednak byłoby to coś, co najmniej nowego
Pozdrawiam serdecznie, całuję,
Jih